Den pro školu s rizikovým investorem Tomášem: „Překvapilo mě, kolik toho studenti vědí.“

Každý rok pořádají studenti pražského gymnázia Duhovka svou odbornou konferenci. Letos si pozvali i jednoho z našich dobrovolníků – investora do startupů Tomáše Cironise. Jak se jeho přednáška povedla, ukazujeme tentokrát ve fotoreportáži Hany Connor a Filipa Jandourka.

Vedle primánů se ve třídě sešli i studenti vyšších ročníků, někteří se na přednášku připojili online. Na úvod Tomáše zajímalo, jaké je jejich vysněné povolání. „Já budu doktorka. Já chci být programátor. A já chci být bohatý člověk,“ ozývalo se z publika.
Tomáš studentům vysvětlil, jak funguje rizikové investování. Ukázal, koho je potřeba mít v týmu. Vedle skautů, kteří shánějí slibné projekty, to jsou markeťáci, pak analytici, hledající cesty a možnosti investic, důležití jsou i účetní nebo právníci.
Za vzorový projekt inovativního zboží Tomáš zvolil neviditelné pastelky. Studenti mu pomáhali s definicemi startupu, inkubátoru nebo se zamýšleli nad tím, jak by měl vypadat ideální zakladatel rizikového investičního fondu. „Má vizi a disciplínu.“ „Nechybí mu zkušenosti ani peníze.“ „Měl by mít kamaráda, který do toho s ním půjde.“ „Měl by být schopen hledat alternativní řešení, aby to nedělal jen kvůli penězům,“ zněly odpovědi studentů.
Na závěr dobrovolník Tomáš studentům doporučil, co je dobré mít v životopise. Kromě jazyků tam podle něj patří i záliba v počítačových hrách nebo sledování trendů na sociálních sítích. Nechyběly tipy na knížky a filmy ze světa startupů nebo rady na investice.