Den pro školu s Davidem Hůlou: Příběh značky

„Jaká je vaše nejoblíbenější značka? A proč?“

Těmito slovy začal dobrovolník Dne pro školu David Hůla svůj interaktivní workshop s názvem „Příběh značky“ na pražské Střední škole mediální grafiky a tisku. Na návštěvu marketingového ředitele s více než 20 lety zkušeností se přišlo podívat publikum 60 studentů!

V úvodní přednášce David studentům na příkladech konkrétních oblíbených značek ukázal, co taková značka pro zákazníky vlastně znamená.

  • Mohl by vůbec existovat produkt bez značky?
  • Bavilo by nás koupit si produkt, kterému chybí to „něco”, co nás na něm přitahuje a o čem dokážeme vyprávět?
  • A co je vlastně nejdůležitější, aby taková značka byla úspěšná?

Následně zkušený marketér posluchače rozdělil do skupin, které dostaly za úkol v několika krocích vytvořit značku ke smyšlenému produktu. Jejich úkolem bylo:

  • vymyslet jméno a příběh značky,
  • určit soubor hodnot a vlastností značky,
  • navrhnout příhodné logo značky,
  • všechny nápady ostatním představit a odůvodnit.

Celý workshop provázely hlučné diskuze studentských marketingových týmů. David mezi nimi průběžně procházel a obohacoval jejich vášnivé kreativní seance o své tipy z praxe. Skupiny měly omezený čas na to shodnout se na konečném nápadu, za nímž si bude celý tým stát a který vybraný zástupce každého týmu odprezentuje ostatním.

Tak jako to bývá v běžném pracovním životě, ani tady to nebylo vždy jednoduché!  Studenti si tak na vlastní kůži vyzkoušeli i to, jak spolu v týmu komunikovat a táhnout za jeden provaz. Pod vedením odborníka z praxe nahlédli do světa, který je čeká po ukončení studia jako budoucí členy skutečných marketingových týmů.

Chtěli byste podobný zážitek zprostředkovat i svým žákům a studentům? Oslovte dobrovolníky Dne pro školu. Vyhledat toho správného můžete podle požadovaného okresu, oboru a dalších kritérií jednoduše v naší online databázi.